Reward Jeans is een kledingwinkel en al sinds jaren een begrip in de Amsterdamse modewereld en zeker in Amsterdam Oost. Ze vinden er dat de collectie moet bestaan uit kleding volgens de laatste trends. Reward wil zich onderscheiden en is dus altijd op zoek naar die merken die iets bieden wat anderen niet hebben.
Eigenaren Angela en Marcel gaan namelijk het liefst zoveel mogelijk met de tijd én met hun doelgroep mee. Bijna 30 jaar geleden begonnen, in de Dapperstraat, hebben ze veel veranderingen meegemaakt in de modewereld. ‘Trends komen en gaan, je moet je voegen naar dat wat de mensen willen.’ En dat vinden ze juist alleen maar leuk.
Sinds 1980 bouwen ze aan hun vaste klantenkring en die blijft gestaag groeien. Wat blijkt? Ondanks alle veranderingen door de jaren heen blijft de Reward-liefhebber loyaal. ‘Dat komt door de uitgebreide service,’ merkt Angela op. ‘Bij ons komen sommige klanten één keer in de zoveel tijd een geheel nieuwe garderobe uitzoeken. Ik begeleid ze dan van het moment dat ze de drempel overstappen tot het moment dat ze weer naar buiten gaan. Ik help ze met outfits samenstellen, adviseer over wat ze eigenlijk écht goed staat en kleed ze als het ware geheel aan. Uiteraard krijgen ze daar een heerlijk kopje koffie of lekkere alcoholische versnapering bij. En gezelligheid natuurlijk - je bouwt een band op door de jaren heen.’
‘Ik krijg soms mensen binnen die op zoek zijn naar iets moois, leuks of bijzonders, maar items uit de rekken pakken die eigenlijk helemaal niet bij ze passen. Ik help ze daar dan bij.’ Dat vindt Angela stiekem het allerleukste om te doen. ‘Als ik iemand geheel mag kleden, zodat het echt mijn pakkie-an wordt, dan ben ik het meest blij.’
Met een uitgebreide vaste klantenkring en een gezellige Amsterdamse inloop serveren ze kleding aan iedereen van tussen de 25 en 75. Toch, als je er binnenwandelt, doet de sfeer fris en verrassend jong aan. Vrolijke kleuren, hippe truien, trendy silhouetten en modebewuste verkoopsters komen samen. Angela zegt dan ook dat ze het erg belangrijk vinden dat een klant zich in hun kleding jong kan voelen, op welke leeftijd dan ook.
noemt Angela. ‘Maar wél comfortabel. Dat is het allerbelangrijkste.’